Chyba będzie trzeba pomalować auto w przyszłości twardym lakierem nieekologicznym :wink:
gdzie najlepiej podłączyć mase do wzmacniacza w bagażniku?
Zwiń
X
-
gdzie najlepiej podłączyć mase do wzmacniacza w bagażniku?
Witam chce podłączyć wzmacniacz w bagażniku (jeszcze nigdy tego nie robiłem)gdzie najlepiej podłączyć masę w bagażniku,żeby niemieć nie miłych niespodzianek a najlepiej jak by mógł mi ktoś wytłumaczyć jak się za to zabrać krok po kroku(jestem kompletnym laikiem)bym był bardzo wdzięczny.
-
-
Jeśli jesteś kompletnym laikiem jak napisałeś, to nie zabieraj się za to samemu, ponieważ spalisz samochód (nie żartuje). Albo poświęć trochę czasu i poczytaj np. to forum, albo zleć zainstalowanie wzmacniacza i instalacji audio do odpowieniego warsztatu.
Pamiętaj, że podłączenie wzmacniacza to np. puszczenie zasilania przez cały samochód, począwszy od akumulatora a skończywszy na bagażniku. Zwarcie do masy na postoju samochodu i auto pali się w 5 - 10 minut doszczętnie.
TomekPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
ja mam mase tam gdzie przykręca się pasy bezpieczeństwaOCTAVIA 1.9TDI agr kombi
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
MOJE CAR AUDIO
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068
Komentarz
-
-
ja mam masę przykręconą w bagażniku, po lewej stronie, w okolicy tylnej lampy. Tam jest oryginalne miejsce na masę (trzeba podnieść tapicerkę). Potem kabel puściłem dyskretnie obok lewego nadkola pod tapicerką. Generalnie "masa to masa", cała karoseria jest jedną wielką masą i przykręcasz kable masowe do odsłoniętych solidnych kawałków karoserii.
Co do spalenia samochodu - zwarcie grubego + kabla idącego od akumulatora powoduje przepływ prądu rzędu 300 - 400 A (w zależności od max. mocy akumulatora), co powoduje natychmiastowe spawanie i zapalenie się wszystkiego dookoła i przetopienie blachy. Auto zaczyna się palić. Także kable muszą być w 100% puszczone tak, aby nie było żadnej możliwości przetarcia, zwarcia, przełamania, przecięcia.
Oczywiście kabel w max. grubej izolacji itd...
Dawniej temat znany był np. właścicielom starych maluchów, gdzie pod podwoziem biegł kabel bezpośrednio z akumulatora do rozrusznika. Pewnego razu po uruchomieniu silnika i ruszeniu zobaczyłem w lusterku, jak kolega macha do mnie i za chwilę biegnie i krzyczy
spod malucha dymiło - zapaliła się konserwacja nasączona paliwem z baku (bak przerdzewiał na łączeniu i sączyła się benzyna). Od spodu przewód do rozrusznika był przetarty i zielony od utlenionej miedzi - więc problem był od dawna 
TomekPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
A przede wszystkim odpowiednio dobrany ( do przekroju przewodu i mocy wzmaka ) bezpiecznik, założony na przewodzie zasilającym, jak najbliżej aku. To najważniejszy element zapobiegający spaleniu auta.Zamieszczone przez tom.tom... Co do spalenia samochodu - zwarcie grubego + kabla idącego od akumulatora powoduje przepływ prądu rzędu 300 - 400 A (w zależności od max. mocy akumulatora), co powoduje natychmiastowe spawanie i zapalenie się wszystkiego dookoła i przetopienie blachy. Auto zaczyna się palić. Także kable muszą być w 100% puszczone tak, aby nie było żadnej możliwości przetarcia, zwarcia, przełamania, przecięcia.
Oczywiście kabel w max. grubej izolacji itd...
TomekJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
w tym miejscu mogą (nie muszą) żarówki częściej się przepalaćZamieszczone przez tom.tomja mam masę przykręconą w bagażniku, po lewej stronie, w okolicy tylnej lampy
jest wiązka kabli która wchodzi do kabiny przy nogach od strony kierowcyZamieszczone przez bronekmarcindzięki za podpowiedzi a mam jeszcze jedno pytanka którędy przeciągnąć do kabiny kabel +OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
MOJE CAR AUDIO
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068
Komentarz
-
-
Radio mam SONY CDX GT-620U glosniki przód tyl magnata dobrane mocowo do radia tylko basu nie ma,no i po to ten zestaw.Zamieszczone przez ziutsaneIMO zaczynasz od strony dupy ... Ja bym sie najpierw zajal przodem ale to zalezne od tego ile masz kasy i jakie plany na audio w skodzie ... :|
Komentarz
-
-
bronekmarcin, wcale nie ma fajerwerkow ... Jak chcesz jako-taki bas to wygluszenie drzwi i przodzik pod wzmacniacz
Jak prawie przez caly sezon jezdzilem na zawody bez suba i wiele osob stwierdzilo, ze subwoofera nie trzeba
zreszta noty za bas i subbas byly niezle :diabelski_usmiech
Radio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
koledzy mam pytanko. podłączyłem + do aku, pociągnąłem przez całe auto do bagażnika, - dałem do blachy w bagażniku a tu zonk. nie ma prądu na wzmaku. wzmacniacz jest dobry bo od razu sprawdzałem w innym aucie. a u mnie nie ma. bezpiecznik jest ok. kable 20mm czyli bardzo grube a prądu brak. Czy może być jakieś spięcie np. przez elektryke auta i przez to nie mam masy? akumulator w sumie mi sie nie rozładowuje ale juz sam nire wiem...Mi-24 Hind - moc silników 2x2225KM
Octavia 1,9 TDI - moc silnika 1x110KM :P
Komentarz
-
-
miki878787, Jak samochód Ci jeżdzi to minus czyli masę masz na karoserii. Nie możesz nie mieć masy!
Pozostaje plus. Weź jakiś miernik i zmierz czy przewód nie ma przerwy i czy podaje plus. Jak nie masz miernika wystarczy zwykła żaróweczka samochodowa obojetnie jaka aby była na 12V. Jak świeci to jednak problem ze wzmacniaczem. Sprawdź czy nie spalił się lub poluzował bezpiecznik na wzmacniaczu
Tomek
Komentarz
-
-
Gość
koledzy powiedzcie mi chodzi o postoj np. na swiatlach przy zapalonym silniku, czy moze sie zdarzyc zwarcie kiedy zostawiam auto pod blokiem na noc. no i jeszcze czy duze jest prawdopodobieństwo takiego zdarzenia. Ja mase jak chyba kazdy malo sie znajacy mam w bagazniku w lewym schowku na trzpniu do ktorego za pomoca tych plaskich "nakretek" jest przykrecona oslona (plastik) podszybia w ktorym miesci sie tylni glosnik.Zwarcie do masy na postoju samochodu i auto pali się w 5 - 10 minut doszczętnie.
Jesli juz wystepuje zwarcie to w miescu gdzie masa styka sie z czescia karoseri czy raczej na kablu w skutek przetarcia itp?!
Komentarz
Komentarz